Dlaczego warto korzystać z płatnych ankiet w procesach badawczych?

Decydując się w procesie badawczym na wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań, jednocześnie dajemy sobie szansę na pozyskanie w szybkim sposób danych, a tym samym ich łatwe zinterpretowanie. W szczególności, jeśli brać pod uwagę ankietyzację online, która nakierowana jest na pozyskiwanie informacji wśród użytkowników paneli badawczych. Tym samym użytkownicy ci, zyskują szansę na wypełnianie płatnych ankiet.

 

Korzyści korzystania z paneli konsumenckich

Dzięki temu, że użytkownicy paneli mogą otrzymać punkty, które następnie wymieniane są na nagrody rzeczowe bądź pieniężne, zyskują oni dotykową motywację do tego, aby wypełniać ankiety. Warto zauważyć, że dzięki takiemu rozwiązaniu, zyskuje się:

  • minimalizację kosztów związanych z przeprowadzeniem badania;
  • ograniczenie czasu potrzebnego na realizację projektu do minimum;
  • możliwość szybkiego dostępu do grona odbiorców;
  • budowanie pozytywnych relacji z użytkownikami paneli i ulepszenie wizerunku firmy;
  • narzędzie umożliwiające przeprowadzenie badań z różnych dziedzin w jednym czasie.

 

Panele dają szansę na pozyskiwanie rzetelnych opinii

Wykorzystanie paneli konsumencki niesie zarazem korzyści dla firm, jak i samych panelistów – użytkowników. Firmy dzięki panelom mogą regularnie kontrolować oceny i opinie odbiorców, zaś ci, mogą zyskiwać kolejne nagrody. Dla przykładu dzięki zastosowaniu paneli konsumenckich w badaniu satysfakcji klientów, można:

  • sprawdzić, które z działań odbierane są przez klientów pozytywnie, co pozwala na zwiększenie sprzedaży;
  • określenia misji firmy w odpowiedzi np. na styl życia odbiorców;
  • projektować ciekawe i efektywne kampanie reklamowe.

Jak widać takie panele konsumenckie pozwalają na zbieranie różnorodnych opinii. Inną ich zaletą jest możliwość wprowadzenia treści audiowizualnych oraz personalizacja ankiety w odpowiedzi na indywidualne potrzeby osoby zlecającej badanie.

 

Jakie wymagania panele stawiają przed ankietowanymi?

Jednak decydując się na płatne ankiety, należy wziąć pod uwagę, że w głównej mierze nadają się one na przeprowadzanie badań na młodych odbiorcach. Aby badania to mogło zostać zrealizowane:

  • użytkownik musi posiadać dostęp do Internetu;
  • użytkownik musi posiadać umiejętność potrzebne do obsługi takich paneli;
  • należy założyć konto na panelu konsumenckim i podać wymagane dane, które służą do określenia specyfiki osób poddanych badaniu (dot. wieku, płci, wykształcenia itp.).

Korzystanie z takich paneli jest bezpieczne, a ankiety wypełniane są z podtrzymaniem zasad anonimowości i poufności osób badanych.