Ankiety online

 

Ankiety internetowe typu CAWI (Computer Assisted Web Interviews) to jedna z metod prowadzenia ankietyzacji, z jakich korzysta się między innymi w toku badań rynku i opinii publicznej. Od innych form badań ankietowych wyróżnia je fakt, że bazują one na kwestionariuszach online, dzięki czemu ankiety dostępne są zarówno z poziomu komputerów, jak i tabletów czy smartfonów - w dobie Internetu i technologii mobilnych ankiety online stanowią jedno z popularniejszych rozwiązań, do jakich odwołują się obecnie firmy badawcze.

 

Zalety ankiet online

Do podstawowych zalet, jakimi cechują się ankiety online zaliczyć można m.in.:

- możliwość objęcia badaniem dużych grup respondentów w relatywnie krótkim okresie czasu i przy relatywnie niewielkim koszcie;

- dużą dostępność ankiet dzięki wykorzystaniu technologii internetowych - jest to wygodne dla ankietowanych i pozwala przystąpić do badania w dogodnym czasie;

- zapewnienie respondentowi poczucia anonimowości i niwelacja wpływu, jaki na badanego może wywołać ankieter;

- możliwość dotarcia do respondentów z konkretnych grup docelowych (link do ankiety może znaleźć się na tematycznej stronie WWW lub w bezpośrednich wiadomościach e-mail);

- wsparcie dedykowanego oprogramowania w toku ankietyzacji - zapewnia ono zachowanie puli i kolejności pytań, kontroluje logiczność odpowiedzi itd.;

- możliwość opatrzenia kwestionariuszy materiałami multimedialnymi - fotografiami, klipami audio/wideo;

- dostępność wyników od razu w formie elektronicznej - sprzyja to błyskawicznemu podjęciu procesu analizy;

- sposobność do interakcji w trakcie badania - możliwość wglądu w wyniki czy modyfikacji kwestionariusza w toku prowadzenia ankietyzacji.

 

Płatne ankiety online

Do wad ankietyzacji elektronicznej zaliczyć można z kolei m.in. takie aspekty jak ograniczony dostęp respondentów do Internetu (brak dostępu do sieci, w niektórych rejonach kraju) czy konieczność dysponowania odpowiednimi bazami mailingowymi.

Mankamenty te niweluje, jak w przypadku naszej oferty badawczej, posiadanie autorskiego panelu konsumenckiego (panel Badanie Opinii), dysponującego rozbudowaną ogólnopolską bazą panelistów - dzięki temu ankiety online kierowane są każdorazowo bezpośrednio do konsumentów, których profil osobowy jest zbieżny z problematyką badania.

 

 

Więcej o wypełnianiu naszych płatnych ankiet online na pozostałych podstronach portalu. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą i do rejestracji w naszym panelu konsumenckim!