Dlaczego Twoje ankiety powinny być kompatybilne z urządzeniami mobilnymi?

Prawie każdy z nas w dzisiejszych czasach posiada smartphona, a codzienne zadania wykonuje za ich pomocą. Urządzenia mobilne napędzają ruch w Internecie. Wiele firm wie o tym i optymalizuje swoje strony internetowe tak, aby były kompatybilne z urządzeniami mobilnymi. Dlatego warto rozważyć opcję udostępniania w ten sposób ankiet.

Czym są ankiety mobilne?

Ankiety mobilne to ankiety zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, które automatycznie dopasowują się do wielkości ekranu urządzenia, na którym przeglądana jest ankieta. Na komputerze stacjonarnym ankieta wygląda tak samo, ale na urządzeniu mobilnym pytania ankiety dopasowują się do wielkości ekranu urządzenia mobilnego. Pytania w formacie macierzy, siatki lub tabeli, wszystkie są przeformatowane tak, aby były czytelne na urządzeniach mobilnych. Prawidłowo zoptymalizowana ankieta będzie miała szybki czas ładowania. Celem powinno być zredukowanie lub zminimalizowanie przewijania w pionie i poziomie w celu przeglądania pytań. Dotyk jest istotnym aspektem urządzeń mobilnych, dlatego ankiety powinny posiadać przyjazne dla urządzeń mobilnych funkcje, takie jak większe przyciski radiowe do wyboru odpowiedzi oraz większą powierzchnię do przewijania. Kolejnym czynnikiem, na który należy zwrócić uwagę jest fakt, że pytania otwarte są bardzo dobre, ale ich użycie w ankiecie mobilnej powinno być ograniczone. Unikaj również dużych obrazów, które zajmują dużo miejsca na ekranie.

Jak tworzyć ankiety przyjazne dla urządzeń mobilnych?

Aby jeszcze bardziej zwiększyć współczynnik odpowiedzi, poza technicznymi aspektami ankiety, upewnij się, że przygotowałeś właściwe pytania, dodając tylko te, które są niezbędne do realizacji celu ankiety. Uwzględnij responsywne skalowanie pytań i jeśli to możliwe, przeprowadzaj ankiety w aplikacji mobilnej. Stosując się do najlepszych praktyk projektowania ankiet kompatybilnych z urządzeniami mobilnymi, możesz zwiększyć odsetek odpowiedzi o wiele procent. Szanse na to, że ankieta zostanie porzucona w połowie drogi mogą zostać wyeliminowane. Ankiety nieprzyjazne dla urządzeń mobilnych są tego dokładnym przeciwieństwem - projektanci nie biorą pod uwagę, że ankieta musi być przeprowadzona na telefonie komórkowym i wykorzystują tę samą metodę, co ankieta desktopowa. Dotyczy to pytań, które wymagają długiego przewijania oraz pytań, na które trudno jest odpowiedzieć na urządzeniu mobilnym. Prowadzi to do frustracji po stronie respondenta, który szybko opuszcza ankietę.

Co się stanie, jeśli nie zoptymalizujesz ankiet online pod kątem urządzeń mobilnych?

Jeśli nie dostosujesz ankiet online do urządzeń mobilnych, jedynymi respondentami, których pozyskasz będą użytkownicy komputerów stacjonarnych. Celem ankiet jest uzyskanie informacji o kliencie na większej próbie. Nie optymalizując ankiety pod kątem urządzeń mobilnych, przekreślasz cel ankiety, narażając się na błąd selekcji. Uzyskane informacje o kliencie będą pochodzić tylko od niewielkiej grupy użytkowników komputerów stacjonarnych bądź laptopów, a ogromna część opinii klientów zostanie pominięta. Dokładność spostrzeżeń uzyskanych z ankiet rośnie wraz z liczbą klientów wypełniających ankiety online.

Dzięki zoptymalizowaniu ankiet pod kątem urządzeń mobilnych możemy zdecydowanie zwiększyć liczbę uzyskanych odpowiedzi zwrotnych. Duża liczba danych pozwoli wyciągnąć odpowiednie wnioski do dalszych działań.