Jakie informacje zdobędziesz dzięki badaniom rynku?

Badania rynku umożliwiają przedsiębiorcom zbieranie wielu informacji z różnych obszarów. Mogą zdobyć wiele cennych informacji o klientach, bądź firmach konkurujących. Przeprowadzanie badań rynku nie było nigdy tak proste ze względu na dostępność firm, takich jak Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. O co warto zapytać klientów?

Co uważają o Twojej firmie obecni i potencjalni klienci?

Jako właściciel firmy z pewnością wprowadzasz co pewien okres czasu nowe produkty, czy też usługi na rynek. Aby dobrze funkcjonować i podejmować słuszne decyzje musisz poznać opinię twoich klientów na temat Twojego przedsiębiorstwa i oferowanego asortymentu. Jeśli oferowane przez Twoją firmę produkty i usługi są zbyt drogie, bądź nieodpowiednie jakościowo dla Twojej grupy docelowej, to nie będą oni dokonywać z Twoją firmą transakcji kupna. W tym przypadku musisz jak najszybciej wyjaśnić wszelkie niejasności dotyczące Twojej firmy lub produktów. Jeśli nie dowiesz się co nie odpowiada Twoim klientom prawdopodobnie doświadczysz ogromnych strat w przychodach z powodu rezygnacji klientów. Widząc poprzez przeprowadzane badania rynku zmieniające się trendy, zdecydowanie szybciej zauważysz obszary wymagające poprawy.  

Kim są Twoi konkurenci i dlaczego korzystają z usług Twojej firmy?

Konkurent, którego miałeś na myśli, czasami nawet nie znalazłby się na liście. Ważne jest, aby wiedzieć, z kim się konkuruje. Istotne jest, aby wiedzieć, dlaczego i jak stali się oni Twoimi konkurentami. Może Ci się wydawać, że dobrze znasz swoich klientów. Ale to może się zmienić, gdy zdobędziesz informacji z przeprowadzonych badań rynku. Każdy klient może uważać inne przedsiębiorstwo za głównego konkurenta Twojej marki. Poprzez badania rynku zdobędziesz informacje na temat tego co powoduje, że inne organizacje oferują produkty i usługi bardziej odpowiadające nabywcom.

Jak dobre było ich doświadczenie z Twoją firmą?

Jeśli odpowiedzi na to pytanie będą pozytywne, dowiesz się, co zrobiłeś dobrze, abyś mógł to kontynuować z większą pasją, a jeśli będą negatywne, będziesz wiedział, co musisz poprawić, aby kolejny klient nie powtórzył tego samego. Każdy klient jest inny i czasami to, co robisz, działa dla niektórych w odpowiedni sposób, a dla innych nie. To pomoże Ci stworzyć wnikliwe profile klientów, aby zadowolić jak największą liczbę konsumentów.

Co podoba się klientom w oferowanych produktach?

Wiedza na ten temat jest naprawdę istotna dla cyklu życia produktu. Będziesz w stanie sprzedawać swoje produkty lepiej, jeśli zdasz sobie sprawę, gdzie wyróżniają się twoje produkty. Badania rynku dają Ci informacje na temat tego, czego klient szuka w Twoich produktach i na co zwraca uwagę.

Jak klienci wybierają pomiędzy różnymi produktami?

To pytanie udzieli Tobie informacji na temat potrzeb i oczekiwań klientów, jak i potencjalnych konsumentów. Istnieje wiele firm obsługujących tę samą kategorię klientów. Dlaczego wybrali produkt, który kupili? Odpowiedź na to pytanie może doprowadzić Cię do konkretnej potrzeby, która została zaspokojona przez ten konkretny produkt, a której żaden inny produkt nie mógł zaspokoić. Mogą to być pieniądze, dostępność lub składnik produktu. Dowiedz się, co to jest, tak abyś mógł włączyć to do swojego marketingu.

Badania rynku są idealnym narzędziem do zbierania informacji na temat swoich klientów i ich oczekiwań, potrzeb oraz nawyków zakupowych. Przygotowując badanie rynku musisz pamiętać, aby było ono proste i zrozumiałe dla respondentów. Jeśli nie wiesz,  jak je stworzyć skorzystaj z usług Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®.